Adatvédelmi tisztviselő és elérhetőségei
Adatvédelmi tisztviselő neve: dr. Anda Péter
Adatvédelmi tisztviselő telefonszáma: 0670 276 2663
Adatvédelmi tisztviselő e-mail címe: dr.anda.peter@gmail.com
Adatvédelmi tisztviselő ügyfélfogadása: Előzetes egyeztetés alapján
Adatkezelési tájékoztatás
Adatkezelő adatai:
Név: Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat Értelmi Fogyatékosok Nappali Otthona
Cím: 1028 Budapest, Hidegkúti út 158.
Telefon: 061 394 2215
e-mail: info@hidegkutieno.hu
Weboldal: https://www.hidegkutieno.hu
Az érintettek jogai:
Az adatbiztonsági követelmények teljesülése és az érintett jogainak védelme érdekében az intézmény köteles meggyőződni az érintett és a jogával élni kívánó személy személyazonosságának egyezéséről, ennek érdekében a joggyakorlás az érintett személyének azonosításához kötött. Az érintetti joggyakorlást megelőzően kérjük tekintse meg az „Adatkezeléshez kapcsolódó érintetti jogok gyakorlásával összefüggő” adatkezelési tájékoztatónkat.
A hozzáféréshez való jog
Az érintett személy az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban tájékoztatást kérhet az Intézménytől arról, hogy
- milyen személyes adatait,
- milyen jogalapon,
- milyen adatkezelési cél miatt,
- milyen forrásból,
- mennyi ideig kezeli,
- az Intézmény kinek, mikor, milyen jogszabály alapján, mely személyes adataihoz biztosított hozzáférést vagy kinek továbbította a személyes adatait.
Az Intézmény az érintett kérelmét a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 1 hónapon belül az általa megadott elérhetőségre küldött levélben teljesíti.
A tájékoztatás ingyenes, ha a tájékoztatást kérő a folyó évben azonos adatkörre vonatkozóan tájékoztatási kérelmet az adatkezelőhöz még nem nyújtott be.
A törléshez való jog
Az érintett személy az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban kérheti az Intézménytől a személyes adatainak a törlését.
A törlési kérelmet az Intézmény abban az esetben utasítja el, ha az Intézmény a személyes adatok további tárolására kötelezett. Ilyen eset például az, ha az irattárazásra vonatkozó határidő nem telt le. Amennyiben azonban nincs ilyen kötelezettség, akkor az Intézmény a kérelmet legfeljebb egy hónapon belül teljesíti, és erről az e célból megadott elérhetőségre küldött levélben értesíti az érintettet.
A zároláshoz (adatkezelés korlátozásához) való jog
Az érintett személy az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban kérheti, hogy a személyes adatait az Intézmény zárolja (az adatkezelés korlátozott jellegének egyértelmű jelölésével és az egyéb adatoktól elkülönített kezelés biztosításával). A zárolás addig tart, amíg az érintett által megjelölt indok szükségessé teszi az adatok tárolását. Az adat zárolását kérheti az érintett például abban az esetben, ha úgy gondolja, hogy a beadványát az Intézmény jogellenesen kezelte, azonban az általa kezdeményezett hatósági vagy bírósági eljárás érdekében szükséges az, hogy a beadványt az Intézmény ne törölje. Ebben az esetben a hatóság vagy a bíróság megkereséséig az Intézmény tovább tárolja a személyes adatot (például az adott beadványt), ezt követően törli az adatokat.
A tiltakozáshoz való jog
Az érintett személy az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozhat a személyes adatainak a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének e) vagy f) pontján alapuló kezelése ellen.
A helyesbítéshez való jog
Az érintett személy az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban kérheti, hogy az Intézmény módosítsa valamely személyes adatát, amennyiben az érintett hitelt érdemlően igazolni tudja a helyesbített adat pontosságát, az intézmény a kérést a lehető legrövidebb időn belül, legfeljebb 1 hónapon belül teljesíti, és erről az általa megadott elérhetőségen értesíti az érintett személyt.
Figyelembe véve az adatkezelés célját, az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
Hozzájárulás visszavonásának joga
A hozzájáruláson alapuló adatkezelés bármikor visszavonható, a visszavonás nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét.
Adathordozhatósághoz való jog
Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az intézmény rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, ha:
a) az adatkezelés a 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja vagy a 9. cikk (2) bekezdésének a) pontja szerinti hozzájáruláson, vagy a 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja szerinti szerződésen alapul; és
b) az adatkezelés automatizált módon történik.
A kérelmet az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül kell előterjeszteni. A kérést az intézmény a lehető legrövidebb időn belül, legfeljebb 1 hónapon belül teljesíti, amennyiben annak jogszabályi feltételei fennállnak és erről az általa megadott elérhetőségen értesíti az érintett személyt.
Joggyakorlás nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait és nem sértheti a törléshez való jogot.
V. Jogorvoslati tájékoztatás
Személyes adatai kezelésével kapcsolatos panaszával kérjük, keresse az intézmény adatvédelmi tisztviselőjét, vagy az intézményvezetőt az I. pont szerinti elérhetőségeken. Az Intézmény a panaszát kivizsgálja, és tájékoztatja a vizsgálat eredményéről és az általa megtett intézkedésekről. Az intézmény honlapján elérhető a Panaszok és közérdekű bejelentések szabályzata, amelyben részletes tájékoztatást kaphat a panasza, közérdekű bejelentésének előterjesztése módjáról, a panasz, közérdekű bejelentés kivizsgálásának folyamatáról.
Amennyiben az Ön megítélése szerint személyes adatainak kezelése sérti a vonatkozó jogszabályokat, jogosult az adatvédelmi felügyeleti hatóságnál panaszt tenni vagy bírósághoz fordulni.
Magyarországon az adatvédelmi felügyeleti hatóság: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11., Bővebb információ elérhető a hatóság honlapján: https://www.naih.hu/adatkezeles-erintettjekent-fordulok-a-hatosaghoz/adatvedelmi-hatosagi-eljaras-gdpr).
Az adatvédelmi perek elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik, amely az ügyben soron kívül jár el. A per – az érintett választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható, illetve a Hatóság székhelye szerint illetékes törvényszéknél nyújtja-e be keresetét. A lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszéket megkeresheti a https://birosag.hu/birosag-kereso oldalon. A Hatóság székhelye szerint a perre a Fővárosi Törvényszék rendelkezik illetékességgel.
Az intézményi adatkezelési tevékenységekhez kapcsolódó egyes adatkezelési tájékoztatók
- Adatkezelési tájékoztató Vagyon-nyilatkozattételi kötelezettség teljesítése Letöltés (22kb)
- Adatkezelési tájékoztató beléptetés tevékenységhez Letöltés (20kb)
- Adatkezelési tájékoztató elektronikus megfigyelési rendszer tevékenységhez Letöltés (20kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Adatkezeléshez kapcsolódó érintetti jogok gyakorlásával összefüggő adatkezelés” tevékenységhez Letöltés (20kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Az elhunyt személy személyes adataival összefüggésben az adatkezeléshez kapcsolódó érintetti jogok gyakorlásával összefüggő tevékenységhez” Letöltés (20kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Közérdekű adatok igénylése” tevékenységhez Letöltés (21kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Panasz, közérdekű bejelentés előterjesztésével, vizsgálatával kapcsolatos tevékenység” tevékenységhez Letöltés (21kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Hagyatékba tartozó vagyontárgy kiadása” tevékenységhez Letöltés (20kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Az intézmény által szervezett eseményeken résztvevőkről készített fénykép és videofelvétel készítése tevékenységhez” tevékenységhez Letöltés (22kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Az intézmény által szervezett eseményeken résztvevőkről kötelezően készítendő fénykép és videofelvétel tevékenység” tevékenységhez Letöltés (22kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Közalkalmazottak személyes adatainak a kezelése” tevékenységhez Letöltés (30kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Megbízási vagy vállalkozási szerződéses jogviszonyban álló természetes személyek adatainak kezelése” tevékenységhez Letöltés (22kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Munkára jelentkezők személyes adataihoz kapcsolódó adatkezelés” tevékenységhez Letöltés (24kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Intézményi igazolvány kiadásához kapcsolódó adatkezelés” tevékenységhez Letöltés (20kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Mobiltelefonok használatához kapcsolódó adatkezelés” tevékenységhez Letöltés (20kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Az asztali számítógépek, lap topok használatához kapcsolódó adatkezelés” tevékenységhez Letöltés (21kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Az intézménnyel jogviszonyban álló természetes személyek alkalmassági vizsgálataival kapcsolatos adatok kezelése tevékenységhez” tevékenységhez Letöltés (21kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Szociális alap-, mester-, és szakképzésben résztvevő hallgatók fogadása / terepgyakorlat biztosítása” tevékenységhez Letöltés (22kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Közösségi szolgálat” tevékenységhez Letöltés (21kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Az ellátottak által igénybe vett internethasználathoz kapcsolódó adatkezelés” tevékenységhez Letöltés (20kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Hírlevél küldése” tevékenységhez Letöltés (20kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Térítési díjhoz kapcsolódó méltányossági kérelemmel összefüggő tevékenység” tevékenységhez Letöltés (21kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Térítési díjhoz kapcsolódó méltányossági kérelemmel összefüggő tevékenység” tevékenységhez Letöltés (21kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Adományozási jogviszonyban álló természetes személyek személyes adatainak a kezelése” tevékenységhez Letöltés (20kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Támogatások igénylése” tevékenységhez Letöltés (20kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Szociális konyha” tevékenységhez Letöltés (28kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Fogyatékos személyek nappali ellátása” tevékenységhez Letöltés (25kb)
Az intézmény adatkezelését érintő jogszabályok rövidített jegyzéke
- a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 rendelete (Általános adatvédelmi rendelet)
- az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben (továbbiakban: Infotv.)
- a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.),
- a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM (továbbiakban: NMr.)
- a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet
- szakmai protokollok
Intézményi szabályozók
Belső adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat
Adatbiztonsági intézkedések összefoglalása
Az adatbiztonság alapelvei
Bizalmasság elve
Az adatok bizalmasságának megvédése, annak garanciája, hogy az adatokhoz jogosulatlanul vagy illetéktelenül nem juthatnak hozzá.
Sértetlenség elve
Az adatok sértetlensége (integritása) azt jelenti, hogy azokat csak az arra jogosultak változtathatják meg.
Rendelkezésre állás elve
Annak a biztosítása, hogy az adatok mindig elérhetőek legyenek, jogtalanul ne semmisítsék meg, ne töröljék azokat.
Beléptetés és elektronikus megfigyelési rendszer
Az érintettek az intézmény területére történő belépéssel elismerik és tudomásul veszik a kamerás megfigyelés tényét. A megfigyelő rendszer létéről és működéséről a kötelezettségének megfelelve az intézmény figyelemfelhívó jelzést helyez el arról, hogy az adott területen elektronikus megfigyelőrendszert alkalmaz. A figyelemfelhívó jelzés mellett az adatvédelmi tájékoztató is kihelyezésre került. A tájékoztató itt érhető el.
Az, akinek jogát vagy jogos érdekét a képfelvétel rögzítése érinti, a képfelvétel rögzítésétől számított három munkanapon belül jogának vagy jogos érdekének igazolásával kérheti, hogy az adatot az Intézmény ne semmisítse meg, illetve ne törölje.